Cuidado’ Light
Edson Barrus is a Brasilian artist living in Paris and Sao Paulo, making a lot of films with photo camera, cell phone and mini-DV. Since five years he has made around sixty films of different lengths. His work addresses issues concerning the use of cinema. He also questions the fascination many film makers have with ‘the image’. This work is a fake, a response to the films Flicker and Attention: Light.