The IT revolution has become a daily reality in many African countries, where the internet, mobile telephones and digital video cameras are being used with extraordinary creativity and versatility. How to make sure that digital technology doesn't become an agent of neo-colonialism? Through the use of metaphor, the documentary suggests that it was actually on the African continent that digital technology was invented some 20,000 years ago!