Vincent van Go-Go
An impressionist-anchored, pop art-driven, surrealist animation about war fears, industrial overdevelopment, and many other civilisational neuroses. A colourful counterpart to Clay & Nordhoff’s probably earlier Hands Up Mr. Rasnichi, which was seemingly little shown and is not even mentioned in any of their currently consultable filmographies. A true discovery. Screens before Mat Magic.