Following The Glamorous Boys of Tang (Tiger Short Competition 2019), The Women’s Revenge is the latest iteration of Su Hui-yu’s ‘reshooting’ series where he resurrects the ghosts of Taiwanese film history through dynamic re-enactment. A thudding bassline accompanies five women on a vengeful rampage, paying homage to Taiwan Black Movies, the politically subversive 1980s sexploitation genre that was suppressed by the Chinese Nationalist party during the Martial Law period. A sword raised above the head; a stab in the stomach.
The Cinema of Séance by Su Hui-yu, his first solo exhibition in the Netherlands, will soon open in art space 1646 in The Hague.