Aby Warburg, a German art historian, established an entirely new, purely visual approach by collecting and combining reproductions.
In this video a painting is both traditionally restored and digitally retouched, transforming it into a new and hybrid object.
Deep down underneath the Jezuïetenberg in Maastricht, a unique subterranean museum takes the visitor through the entire history of art.