The Invitation
Saurav Rai shot this, his first feature film, in his home village. The mainly amateur cast even partially consists of family members. The calm realism with long takes, acute asides, lively observations and hidden tensions aligns with the neorealism-inspired Indian film movement that counterbalances Bollywood.