We are brought along on a journey of an indigenous story of creation through a funerary ritual to the celebration of a political uprising. Cebaldo returns to Panama, where tradition lives on, but his youth is gone. There is a passing reference to Panquiaco, the man who showed Spanish conqueror Balboa the way to the Pacific. Unburdened by genre, Tejera – who refers to her first film's style as simply "cinema" – bleeds narrative and documentary forms into reverie.