Northern Drift
Europe's far north, where Russia and Norway meet, is one of the least populated areas in the world. Nevertheless human intervention is visible in almost every breathtaking vista Alexis Destoop recorded.
Humming, growling machines provide constant background buzz in this subjective exploration of a landscape where past and future meld. Northern Drift is an aesthetic, philosophical investigation of mankind and its environment – a relationship akin to shadow-boxing.