Made in Hong Kong
"[This film] signifies a kind of deadline, an end to a historical period. It is a gloomy view, but it is nevertheless something deeply and genuinely felt by me and my peers. And it is exactly this sense of helplessness that prompted me to make this film." (Fruit Chan)
Hong Kong 1997, where young people dream of love and death, suicide and murder. Moon is a cynical young debt collector, smitten by Ping, a young woman dying of kidney disease. A suicide note from a student they don't know ends up intertwining their fates.
Chan's film was made on a tiny budget with scraps of unused film stock. The ad hoc genius of 'made in Hong Kong': combining available materials at speed to create something utterly new. The result enshrines the spirit of militant, self-sacrificing HK youth that we see today, re-incarnated as political resistance, in the protest movement's fearless 'frontliners'.