A chilling cautionary tale, Amnesia is a stark and uncompromising portrayal of the escalation of xenophobic sentiment in a neo-conservative climate.
Lydia Lunch, New York's No Wave icon from the 1970s has been fighting for women's right to say 'fuck you' for decades. The singer, spoken-word artist, writer and actress has never stopped speaking her mind and doesn't intend to change now that she's 60. She continues to overawe audiences with her confrontational, pile-driving style and raw, confessional lyrics.
With her documentary Lydia Lunch – The War Is Never Over underground filmmaker and fellow militant Beth B brings a fitting ode to an indomitable, militant and funny woman, who started fighting her demons early on in life. Lunch arrived in New York as a damaged 16-year-old and founded Teenage Jesus and the Jerks. In 1984, her spoken-word piece Daddy Dearest publically discussed her childhood trauma and she called on people to stop the cycle of violence and abuse. Unfortunately, her message is just as valid today.
Filmmaker Beth B personally provides context to her recent portrayal of provocative artist Lydia Lunch, from the vantage point of female identity, power and sexuality.
Barbie returns from shopping. She takes her groceries out of the bag and takes out a little Barbie doll which she then fries and eats.
A number of somber talking heads frankly describe their most personal and perverse attitudes on sex, violence and other family matters.