Ink in Milk
Twelve minutes unfold a whole life: in sketches, metaphor-rich picture sequences, drawings and sculptures, Wieland resurrects the disturbing world of a child, tells of darkness in the light; of the illness schizophrenia. Mixing different materials is a central motif of Wieland's painting, both as a visual artist and filmmaker.