Becoming Alluvium
In this emotionally charged contemplation on the glory and the tragedy of the Mekong River, different levels of real and imaginary worlds are brought together. Khmer folk tales, local lore and stories about reincarnation are told through vibrant watercolour animations and observations of daily life. Imbued with a sense of ecological responsibility toward the agricultural realities of the Mekong delta, they reveal a poetic but nonetheless biting consideration of Vietnam's troubled history.