Balloon
Dargye and Drolkar's two boisterous youngest sons have blown up their parents' condoms like balloons. Not only does this outrage the entire village in Tibet in the early 1980s, but more practically: they have no more condoms. The shepherd couple already have three sons, and as China has recently introduced its one-child policy, they can't have any more. But Dargye is as horny as one of his stud rams, so some form of contraception is essential.
Once China's one-child policy was relaxed in 2015 – now permitting two children per family – space opened up for films examining the consequences of the measure. Tibetan filmmaker Pema Tseden takes a drily comic approach to the subject, captured in deceptively simple handheld footage full of implicit symbolism. In his world, there is no chasm between modernity and tradition; rather, the two gently rub against each other.