The cosmic journey of sacred youth, during which pain, pleasure and sublimation are non-negotiable. Shot in Baltimore, AS TOLD TO G/D THYSELF is The Ummah Chroma's first work as a collective and follows a musical rather than a narrative logic.
For an exploration of these themes in their ritual space, see the installation G/D THYSELF: Spirit Strategy On Raising Free Black Children.