A dirge, a dance. A portrait of stillness and silence disturbed by the urgency of sadness. The film is composed of paintings from the Northern Renaissance, collaged and combined with hand-painted, hand-processed and optically manipulated images of seashells, hands and dolls. The Ave Maria is sung by Rosa Ponselle, the dancer is Annie Morad.