Three Songs About Liberation
Three women declaim excerpts from Gerda Lerner’s book Black Women in White America (1972), from memory, to the camera. Shot in the South Side of Chicago, this simple gesture summons up several stories of African-American women during the time of slavery. While confrontational, there is pride in the women’s delivery.