this country is lonely
RATGIRL is the digital avatar of artist Jazzard Jaslyn, who crafts endurance performance pieces staged through Instagram stories which re-enact indignities still faced by marginalised people in post-apartheid South Africa. But this country is lonely is most concerned with the dehumanising and flattening effect social media has on our understanding of complex humanitarian crises.