Skid
Changing the social-realist and anecdotal approach from his first two films for a more daring, expressive style, in Skid Brynych and co-author Pavel Kohout created a psychologically rich spy film that is set in transit between West Germany and Czechoslovakia.
After 1969, Brynych filmed mostly in West Germany, and Kohout (co-founder of Charta '77) had his citizenship revoked for his part as one of the spokesmen for the Prague Spring.