Drawing on a mythical story and small portraits in Havana, a journey through a magical world is depicted in which the inhabitants wander among dense darkness, seeking water as a safeguard. In the hush of the night, influenced by the moon and the hypnotising powers of Yemaya, goddess of the sea.