Mais un oiseau ne chantait pas
Scratched directly onto 35mm film stock, this abstract film is a visual interpretation of a piece for solo violin based on a Bosnian popular song from Bosnia-Herzegovina. The composer, Malcolm Goldstein, describes it as a gesture of hope for peace in that land ravaged by war during the 1990s.