Going South
As a visual anthropologist of the 21st century, artist Dominic Gagnon provides a commentary on contemporary America, where facts have been replaced by stories and fake news. Going South is the second part of a quadrilogy in which this 'filmmaker without a camera' explores the world through online image culture. In the first part, of the North, he showed the lives of the Inuit using videos posted by these polar dwellers themselves. In this follow-up, empowerment through self-representation is replaced by the rudderlessness of the post-factual era.