One of six films that Austrian-born Josef von Sternberg made with German star Marlene Dietrich in Hollywood, marking one of the most legendary partnerships in cinema history. Like Garbo's Mata Hari released in the same year, this atmospheric pre-Code romantic spy thriller was loosely based on the popular story of the sultry Dutch double agent. Dietrich plays a young widow turned streetwalker who is recruited to spy on the Russians for Austria during WWI.