Cut from Liquid to Snake
Thornton evokes the instability that humankind acts upon through a combination of several voices – from cold to melancholic to anxious – all at textural odds with one another. An entry point into the work is the artist’s metaphorical use of the Higgs Boson, first encountered during her recent residency at CERN.