Concerning Flight: Five Illuminations in Miniature
A kinematographic film comprised of five brief fictions in which the mystery of insect flight is explored. Interpretations of a mythological and fantastical nature are illuminated in motion and time. In order of screening: Thin Breath-quivering, Landscape with the Fall of Icarus, Departure from the Garden, Conjuring Forth the Firefly and Keepers of the Labyrinth.