Captured
Directed by cult British director John Krish, this noirish docudrama film was sponsored by the Army Kinema Corporation. A tightly plotted script shows British POWs enduring brainwashing and torture during the Korean War. The film was labelled 'restricted' and withheld from the public until 2004. It was only shown as a military instruction film to teach officers and cleared staff what one had to expect if ever captured and interrogated by the enemy.
Performed by very good actors such as Ray Brooks and Wilfrid Brambell, with Alan Dobie as an intelligence officer who is caught and subjected to tortures now hideously familiar from the war on terror such as waterboarding, Captured illuminates its historical time yet has immediate relevance for our own. The miserable landscape that functions as a rather convincing North Korea is in fact near Chobham in Surrey.