After his children are taken away by social services, a troubled loner seeks revenge and flees into the inhospitable forest.
According to the girl from the film's German title, melancholy girls can be typified as follows: they roam around, talk, have sex and nothing else happens. Yet there's enough to see in the 14 episodes that make up this post-modern comedy. They are all characterised by a new encounter and an attempt by the girl to find resonance with people in the world around her. The episodes are as theatrical as they are colourful: from a ride on a unicorn through a neon-lit industrial area to aerobics with babies; nothing is too crazy in Susanne Heinrich's fairy-tale, playful and absurdist world.