Time in New York
In a performance that renders time visible and tangible, Zhou Tao traces his own movements around his apartment with a ball of string hooked to his back that gradually unravels. Slowly but surely, 'time' takes over the apartment: at certain moments creating obstacles and at other times providing physical support. Presented as an excerpt from the longer video work Time in New York.