Eleven portraits of women from the wide-ranging Berlin electro scene made by director Beate Kunath, who also provides a venue for female artists at her RAW CHICKS club nights. Raw Chicks.Berlin is about their work and drives.
Intriguing beats and visuals suck us into a world of experimentation with electronic music, or rather sound. Classically trained duo Ercklentz Neumann for example describe themselves as sound fetishists, while Electrocute uses sparks in her audio-visual performances. The documentary is not only an ode to the 11 artists, but also to Berlin. The women come from all over the world – from Israel and Spain to Croatia and Japan – attracted by Berlin's lively music scene and opportunities. They want to get on, and not only in music. Because our language, explains Italian DJ Anna Bolena, is made for men, not women: "We experiment daily trying to improve that old language."