Lorello e Brunello
In rural Pianetti di Sovana in the south of Tuscany live the twins Lorello and Brunello. Lorello is the largest, Brunello the eldest, according to an old woman who passes the meadows of these two sheep farmers everyday and provides commentary on what takes place in the area like a Greek choir.
In this documentary, Jacopo Quadri shows that this way of life is disappearing. Stylistically, his film is related to Gianfranco Rosi's Fuocoammare, on which Quadri worked as editor: contrasts of light and dark, music that amplifies the visual power of scenesbut also stresses the tragedy. While the wolves hunt Lorello's and Brunello's sheep in the rolling hills, the international wine company Antinori, one of the largest in Italy, is hunting for land in the area. They buy up everything and there are no small farmers who can beat them.