Enigmatic Whisper
Shot in 16mm inside the studio of artist Alexander Calder (1898–1976) in Roxbury, Connecticut, the film draws a filmic portrait of one of the protagonists of twentieth-century art: through images of tools and work materials, still conserved as Calder left them, as well as the natural external context. (Rosa Barba)