Disintegration 93-96
Living in the USA illegally for over 20 years, Miko Revereza reflects on his family's relocation from Manila to Los Angeles in this introspective essay film. Patching together self-portraiture and home-movie footage, his sombre yet resolute voice-over contemplates the weight of postcolonial history and obstructed futures on diasporic identities.