Dangerous on the Way
Sensuous portrayal of the traditional harvesting of bird's nests, a particularly dangerous and breathtaking ritual performed twice a year by the Orang Sungai people, at a height of over 120 metres – going up to the summit of Simud Putih, or the 'White Cave' of Gomantong, Borneo. Dangerous on the Way focuses more specifically on the ekstasis this ritual induces, that physical and mental state described in Greek philosophy as being 'outside oneself'.