Birds
Hypnotic, repetitive film featuring Trix, Zwartjes' regular partner in crime – and in life. The second 'turtle dove' is a piece of a toy between her fingers. Even before Structuralist film had really found its mojo, Zwartjes made this ironic deconstruction of the watch-the-birdie principle.