True Stories: Peace in Our Time?
Throughout his years in exile (1974-1989), Němec was only able to bring a few of his original fiction film screenplays to fruition and in the US he worked as a commercial wedding videographer. Before the political situation allowed him to return to Czechoslovakia, he was invited to make two conventional documentaries: in the US a portrait of the Polish author Czesław Miłosz, The Poet Remembers, and prior to that, producer and director Otto Olejár asked Němec to co-direct a documentary with him about the historical events surrounding the signing of The Munich Agreement of 1938 – for Czechoslovakia a subject of national trauma.