The Remnant
In 1659, Jan van Riebeeck, VOC employee and Dutch Commander of the Cape, South Africa, planted a hedge of indigenous wild almond trees. Its remnants still exist. In The Remnant the stories of two men, one a botanist and the other a tour guide, are interwoven with fragments from Van Riebeeck's diary (Daghregister).