Showfish
It is often said that the two birthplaces of cinema are the scientific laboratory and the fair. At present, Vanagt is doing research on the discoveries made in the field of optics in the seventeenth century, in particular by Anton van Leeuwenhoek, who is considered the inventor of the microscope. Using a tiny glass lens, van Leeuwenhoek was the first to see moving diertgens (animalcules) in a drop of rainwater. The beauty of this early microscope is that, just like the flip book and other precursors of cinema, it is tiny in size. You could say that van Leeuwenhoek was doing “pocket science”.