Peter Kubelka Presents: Bread, Butter and Other Metaphors
He sees his ongoing collecting as an expanded film practice that explores the evolution of humanity. Kubelka will personally present a selection of objects from his museum, objects not imprisoned behind glass but open for tactile investigation. Particular combinations of objects – material metaphors – provoke further insights. While enjoying Kubelka's butterbrot, every visitor is enabled to read nonverbal narratives. The perception of film is turned into an active experience involving all the senses. A video by Luise Kubelka/Cibulka shows Peter Kubelka at the Vrielynck collection, encountering a Lumière camera/projector.