Mutter und Sohn
This absurdist parable about the doting mother of a brutal torturer was shot without the permission of the Czechoslovak authorities and was specially commissioned at the Amsterdam Film Festival. A wordless play with Christmas music on the soundtrack, the film’s themes are nothing less than love and humanity.