Lineage for a Multiple-Monitor Workstation: Number One
A semi-autobiographical portrait of video artist Sondra Perry's family on two screens. The family, (un)recognisable thanks to chroma-key green balaclavas, poses for a group portrait, buries a flag and peels potatoes. Grandma sings the archaic reggae punk number Guns of Brixton. In the meantime, Perry intervenes as editor and re-arranges the visual material we are watching.