La idea de un lago
Inès’s father mysteriously disappeared in 1977. Decades later the 35-year old photographer is busy compiling a monograph on her oeuvre, a project that inexplicably leads her back to her youth during Argentinian dictator Jorge Videla’s regime.
The film opens with her contacting the national forensic lab: can they perhaps help her discover her father’s fate? The last photo of him, taken at the lake near La Angostura, comes to her mind. After that she spent her summers without him in this mountainous region at her family’s vacation home, far from Buenos Aires’ oppressive heat. Cherished memories, such as playing hide and seek, lead to abstract interplays of light in Inès’s imagination. Other flashbacks shed new light on her difficult relationship with her mother.