"Self-portrait. In 1998 our family came under armed attack. We were able to escape and we fled Grozny. We have been silent about it since." Vladlena Sandu tells an incisive and dignified story about herself, her mother and grandmother, the physical and psychological trauma and the ordinary existence of a refugee, including dog food, homelessness and intensive care. On New Year’s Day Putin pays tribute to the soldiers who are fighting terrorism.