Every modern society is based on two invisible, man-made structures: the financial and the sanitary system. Civilisation is in danger if one of the two fails. Cloacina is the Roman goddess of the first modern sewer, the Cloaca Maxima in Rome. This animation about finance and hygiene that features Chinese shadow puppets and a plethora of pre-cinematographic techniques follows a coin that has fallen into the sewer.