Braqueurs
A group of heist artists get into trouble with a major narcs outfit. To avoid serious retribution, they have to intercept a 'go-fast' (drugs convoy) for them. As is to be expected, things get out of hand… Julien Leclercq is arguably the most curious of the new French crime cinema auteurs, mainly because he seems to go off in a new direction with each and every work – almost as if he wants to rush through the genre and try out all its opportunities.
After a science fiction paranoia thriller (Chrysalis, 2007), a somnambulist SWAT actioner in sickly silver-greys and greens (L’Assaut, 2010) and a melancholy-going-on-depressive piece of true crime (Gibraltar, 2013), he now goes full-tilt into the land of Michael Mann-style macho glitz and thieves' honor, each scene a bravura set-piece and all done in a tempo as relentless as it is unforgiving. Just like the world of Braqueurs.