Between Minute 4 and 5
After making the provocative The Party and the Guests (1966) and the politically dissident Oratorio for Prague (1968), Němec was banned from filmmaking in Czechoslovakia. However, he was still assigned to make a social documentary about Prague's emergency services before the authorities forced him into exile.