Where Shapes Come From
Filmed at the Smithsonian Museum of Natural History, a scientist goes about his daily work in mineral preparatory labs: cutting up large meteorites. A mineralogist describes the coming together of atoms to form matter. From the rocks, fantastic shapes begin to emerge, showing how science translates nature, on an atomic scale.