Rodney King, a black man, was brutally assaulted by the police in 1991. The event was filmed and broadcast. Yet the police were acquitted at the trial, in spite of overwhelming evidence, by a completely white jury. Pauser and Söderberg use their own images and appropriated material from various TV channels. (Filmform)