Kindah
Cinematographic link between two African diaspora communities: one in Hudson, New York and one in the Maroon village of Accompong in Jamaica. Symbolic of this link is the Kindah tree, under the branches of which the slave rebellion was settled in 1739. Slave leader Cudjoe (aka Cojo, Kodjo) united different African tribes into one: the maroons, enslaved Africans who liberated themselves.