025 Sunset Red
Red colours the Californian landscape that characterises Laida Lertxundi. Blood flows, a trail to the communist background of her family in the Basque Country. Lertxundi's films are always direct and complex. Thick with relationships, people and landscapes and always personal, often even intimate. 025 Sunset Red adds an autobiographical element.