Togetherness
How does a seemingly simple plot get richer and more emotional? By having enough time - like eight episodes. And with time, you get freedom. The first season of HBO's Togetherness follows two couples: husband and wife Brett (Mark Duplass) and Michelle (Melanie Lynskey), going through a mid-life crisis; and Brett’s jobless-actor friend Alex (Steve Zissis) and Michelle’s sister Tina (Amanda Peet), unexpectedly bonding.
Through laughter and melancholy, Togetherness deals with relationships with great honesty: Jay Duplass confessed to Variety (June 2015) that he and his brother challenged themselves to "get very specific and very real. There is literally not anything that has happened in the show that hasn’t happened to someone we know."
That comes across, and in season two we'll see where our characters may feel better but not that much: "good but not great", as Brett points out.