The Model
Director Mads Matthiesen employs slow-paced camerawork to show how Emma finds her way around the elusive etiquette of the fashion world under Shane's guidance. She quickly acquires the necessary egocentric skills to maintain herself and be noticed. The Model paints a tender portrait of Emma’s budding sensuality, which the model agency always coldly uses as a bargaining chip during contract negotiations. Gradually Emma realises that lust functions as currency. In the end, her innocence falls prey to the tension between the ultimate dream job and her common sense.